blue_white rgb yellow

Βρίσκεστε: Αρχική > Έρευνα >

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821

Pyrseia Informatics on facebook Pyrseia Informatics on LinkedIn Pyrseia Informatics on ResearchGate Pyrseia Informatics on Twitter youtube Pyrseia Informatics channel
Έρευνα Reseasch Virtual Reality και Serious Game για την Ελληνική Επανάσταση του 1821 από Πυρσεία Πληροφορική EPANASTASIS-1821 ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821: "Επικοινωνία και Προώθηση της ΑΝΑβίωσης ΣΤαθμών του Αγώνα με Συστήματα εΙκονικής πραγματικότηταΣ"

Το ερευνητικό έργο "ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821: Επικοινωνία και Προώθηση της ΑΝΑβίωσης ΣΤαθμών του Αγώνα με Συστήματα εΙκονικής πραγματικότηταΣ - 1821" υποστηρίζεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της 1ης Προκήρυξης της Δράσης "Επιστήμη και Κοινωνία" - "200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση" (Αριθμός Έργου: 134) και υλοποιείται από την κύρια διεπιστημονική ομάδα του Multimedia Knowledge and Social Media Analytics Laboratory (MK-Lab), του Ινστιτούτου Τεχνολογικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ), στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α.).

Σκοπός του έργου ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821

Σκοπός του έργου ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821 είναι η επικοινωνία σημαντικών γεγονότων της Ελληνικής Επανάστασης και η ανάδειξη πτυχών του Αγώνα του Έθνους, όπως έχουν αποτυπωθεί σε αρχειακό υλικό, σε βιβλία και σε καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η πρόταση απευθύνεται στο ευρύ κοινό και στοχεύει, μέσω της χρήσης καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων εικονικής πραγματικότητας υψηλού βαθμού εμβύθισης, να ενισχύσει την εμπειρία των χρηστών και την αποτελεσματικότερη κατανόηση της επίδρασης, που είχαν τα γεγονότα του Αγώνα στη διάπλαση, την εξέλιξη του ελληνικού κράτους και την επιρροή τους στον ευρωπαϊκό κόσμο.

Το εικονικό μουσείο ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821

Στο πλαίσιο του έργου θα σχεδιαστεί ένα συγκεντρωτικό ιστορικό και μουσειολογικό αφήγημα για το εικονικό μουσείο ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821, το οποίο με νοηματική ροή και συνάφεια, θα εξιστορεί πτυχές της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από τη συγκρότηση συλλογής ψηφιοποιημένου υλικού, το οποίο σχετίζεται με τα γεγονότα και τα πρόσωπα του απελευθερωτικού αγώνα. Ο βασικός άξονας της πρότασης είναι η αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality, VR) και τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού (Serious Games, SG), υπό το πρίσμα της μουσειολογίας.

Βιωματικές εμπειρίες υψηλού βαθμού εμβύθισης μέσω VR για την ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821

Ο επισκέπτης της ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821 θα μπορεί να εμπλακεί σε εκπαιδευτικές εμπειρίες πολυαισθητηριακής διάδρασης, βασισμένες σε τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας, στο πλαίσιο παιχνιδιών σοβαρού σκοπού. Το έργο ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821, στοχεύει να αποτελέσει ένα καινοτόμο, διαδραστικό πληροφοριακό σύστημα αναβίωσης συναισθημάτων και μνήμης, που σχετίζονται με την Εθνική παλιγγενεσία, χρησιμοποιώντας τεκμήρια από φορείς πολιτισμού, όπως ενδεικτικά, το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, η Εθνική Βιβλιοθήκη, το Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, το Ναυτικό Μουσείο Ελλάδας, η Εθνική Πινακοθήκη, το Μουσείο Μπενάκη κ.ά.

Η Πυρσεία στην ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821

Η Πυρσεία Πληροφορική με την εμπειρία της συμμετέχει ως βοηθός έρευνας σε Virtual Reality, 3D Serious Game designer/developer, 3D graphics/animation, Visual FX και Sound Engineer, για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη των ψηφιακών εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας (VR-Virtual Reality) του έργου ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821, όπως το εικονικό μουσείο (virtual museum) και οι βιωματικές εμπειρίες του Αγώνα, υψηλού βαθμού εμβύθισης στο πλαίσιο των 3D Serious Games και Virtual Reality. Επίσης, η Πυρσεία συμμετέχει και στο επικοινωνιακό κομμάτι για την προβολή και την προώθηση των αποτελεσμάτων του ερευνητικού έργου.

Η διεπιστημονική ερευνητική ομάδα της ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ-1821 υλοποιείται από την κύρια διεπιστημονική ομάδα με επικεφαλής τον Συντονιστή Έργου Δρ. Ιωάννη Κομπατσιάρη, τον Project Manager Δρ. Σπύρο Νικολόπουλο (Ερευνητής Γ), την κα. Γεωργία Γεωργίου (Βοηθός Έρευνας, Μουσειολόγος, Υπεύθυνη Τεκμηρίωσης και Μουσειολογικού Σχεδιασμού) και τον Λευτέρη Αναστασοβίτη (Βοηθός Έρευνας, Virtual Reality expert, 3D Serious Games designer/developer, Visual FX, Sound Engineer).

Top