blue_white rgb yellow

Βρίσκεστε: Αρχική > Έρευνα >

Virtual Antikythera Mechanism

Pyrseia Informatics on facebook Pyrseia Informatics on Google+ Pyrseia Informatics on LinkedIn Pyrseia Informatics on Twitter youtube Pyrseia Informatics channel
Έρευνα Reseasch σε 3D graphics, animation, Virtual Reality, Augmented Reality από Πυρσεια Πληροφορική

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων: Αντικείμενο συνεχούς έρευνας

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αντικειμένου, το οποίο αποτελεί θέμα έρευνας και μελέτης από διαφορετικές επιστήμες. Κάθε μία το αντιμετωπίζει από το δικό της οπτικό πρίσμα και συσσωρεύει στην υπάρχουσα γνώση τα νέα δεδομένα. Κατά πολλούς, ο Μηχανισμός αποτελεί τον πρώτο αναλογικό υπολογιστή, ο οποίος μάλιστα έχει διασωθεί στην πρωτότυπη μορφή του.

Ο πρώτος αναλογικός υπολογιστής

Η ερμηνεία που έχει αποδοθεί στον Μηχανισμό, είναι ότι πρόκειται για μια αναλογική υπολογιστική μηχανή. Βασικές λειτουργίες που πραγματοποιούσε ήταν ο υπολογισμός περιοδικών φαινομένων, όπως τις φάσεις και την ελλειπτική τροχιά της σελήνης, τις θέσεις του ήλιου και των γνωστών πλανητών. Προσδιόριζε τις ηλιακές και σεληνιακές εκλείψεις, ενσωματώνοντας λεπτομέρειες, όπως το χρώμα που θα αποκτά το ουράνιο σώμα από το φαινόμενο. Επίσης, λειτουργούσε ως ημερολόγιο, προσδιορίζοντας τον χρόνο διεξαγωγής των αγώνων.

Σκοπός της έρευνας

Η μεγάλη πρόκληση για την Εφαρμοσμένη και Πολιτισμική Πληροφορική είναι η σύνθεση όλων των δεδομένων και πληροφοριών, που έχουν συγκεντρωθεί από τα διαφορετικά επιστημονικά πεδία για την ανάδειξη των σύνθετων λειτουργιών που εκτελούσε, με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και προηγμένων εργαλείων λογισμικού. Η σχεδίαση και υλοποίηση ενός serious game σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας (virtual reality) αποτελούν το αντικείμενο της παρούσας έρευνας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το αποτέλεσμα της έρευνας: Virtual Antikythera Mechanism

Το αποτέλεσμα της έρευνας Virtual Antikythera Mechanism θα χρησιμοποιηθεί ως ανατροφοδότηση στην επιστημονική κοινότητα για τη συνέχιση των ερευνών επί του αντικειμένου, ενώ θα παρέχει τη δυνατότητα στον απλό χρήστη, να το χειριστεί σε εικονικό περιβάλλον, ώστε να πραγματοποιήσει τους ίδιους υπολογισμούς που εκτελούσαν οι πρώτοι χειριστές του αστρολάβου πριν από 2.200 χρόνια περίπου. Πραγματοποιούμε την έρευνα στα πλαίσια PhD, στο Εργαστήριο Τεχνολογίες Συστημάτων Υπολογιστών και Δικτύων (Computer and Network Systems Technologies Laboratory, CNST) του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Top